مقدمه ای بر مقالات شمس تبریزی

برای خرید تصحیح جدید مقالات شمس تبریزی اینجا را کلیک کنید.

 

36 پاسخ
  1. محبوبه محسنی
    محبوبه محسنی گفته:

    با سلام و تقدیم احترام
    این بخش کی تکمیل میشه ؟
    چندین بار سرزدم ولی خبری از تکمیل نیست 🙁

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما. ۸۰ صفحه از مقالات شمس تصحیح شده است ولی یک سری از قسمت های سایت از جمله مکتوبات و مجالس سبعه باقی مانده که بعد از بارگذاری آنها، مقالات هم قرار داده می شود. سپاس از توجه و پیگیری شما.

      پاسخ
      • فاطمه
        فاطمه گفته:

        تورو خدا زودتر. این مقالات شمس از هرچیزی واجب تره. شما که تفسیر نمیکنیدش 🙁 پس چرا تأخیر. به ظواهر نپردازید هرچقدر آماده دارید بذارید سایت. چطو تا الان کسی اینکارو نکرده خیلی عجیبه مهم تر ازین چیزی هست تو ادبیات و عرفان؟

        پاسخ
        • احسان اشرفی
          احسان اشرفی گفته:

          دوست عزیز مقالات بسیار پیچیده است و مسئولیت بسیار بزرگی به گردن ما هست. می دونم چه شوقی دارید و همه ما هم چنان شوری داریم ولی عجله در این کار اصلا درست نیست. تمام تلاش خودمون را داریم می کنیم. البته شما پیشاپیش می توانید از همان سخنان شمس که در کانال تلگرام و پیج اینستا می گذاریم استفاده کنید. آنها هم از همین نسخه ها تهیه شده اند. مطمئن باشید ان شا الله مقالات شمس را به شیوه ای در اختیار شما قرار خواهیم داد تا عمری در آن غرق شوید و لذت ببرید.

          پاسخ
        • علی رضا اوجی فرد
          علی رضا اوجی فرد گفته:

          سلام هم قبیله ای

          صبر کردن به معنای ماندن و انتظار کشیدن نیست. به معنای آینده نگر بودن است. صبر چیست؟ به تیغ نگریستن و گل را پیش چشم مجسم کردن است، به شب نگریستن و روز را در خیال دیدن است. عاشقانِ خدا صبر را همچون شهد شیرین به کام می کشند و هضم می کنند. می دانند زمان لازم است تا هلال ماه به بدر کامل بدل شود.

          پاسخ
  2. فرشته
    فرشته گفته:

    میدونستین خیلی خوبین یا بازم بگم؟من واقعا عاشق و دوستدار شمس شدم بخاطر وجود شما

    پاسخ
    • علی رضا اوجی فرد
      علی رضا اوجی فرد گفته:

      سلام هم قبیله

      خوشحالم که عاشقید

      عمری که بی عشق بگذرد، بیهوده گذشته است. نپرس که آیا باید در عشق الهی باشم یا عشق مجازی، عشق زمینی یا عشق آسمانی، یا عشق جسمانی؟ از تفاوت ها تفاوت می زاید. حال آنکه:
      ” به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق.
      خود به تنهایی دنیایی است عشق.
      یا درست در میانش هستی، در آتشش

      پاسخ
  3. شکوری
    شکوری گفته:

    سلام سپاس برای بارگذاری مکتوبات و مجالس سبعه و باقی کارهای شریفتون.میدونید که تا بحال کسی شرحی و معنی و تفسیری از مقالات شمس درست نکرده و یقینا شما در حال انجام کار بزرگی هستید.امثال بنده حقیر هم مثل ماهی دور از اب مانده بی صبرانه منتظر ساده سازی شما از مقالات شمس هستیم تا بلکه بیشتر توانیم شمس را شناختن….
    از خداوند مهربان برای شما اراده و پشتکار و ارتقای علم میطلبیم.
    ارادتمند شما شکوری از شیراز

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما دوست عزیز. خیلی خوشحالیم از همراهی خوبانی همانند شما و از این همراهی به خود می بالیم. مساله مقالات شمس کاری بسیار پیچیده است که به همت گروه شمس و مولانا در حال انجام است و ان شا الله در آینده ای نزدیک در سایت قرار داده خواهد شد. همراهی شما افتخاز ما است.

      پاسخ
    • علی رضا اوجی فرد
      علی رضا اوجی فرد گفته:

      سلام هم قبیله ای و هم شهری

      قابله می داند که زایمان بی درد نمی شود. برای آنکه “تو”یی نو و تازه از تو ظهور کند باید برای تحمل سختی ها و دردها آماده باشی.

      پاسخ
  4. میلاد
    میلاد گفته:

    فقط میتونم سکوت کنم و لال بشم.میتونم اشک شوق بریزم.سطح اینقدر بالا هست که فقط میتونم نگاه به کلمات بیندازم.ممنون از شما که جرعه ای از این عشق رو با ما سهیم میشید

    پاسخ
  5. امین
    امین گفته:

    سلام. ممنون میشم هر میزان مقالات آماده شده است را فعلا قرار بدهید. مدتها به دنبال متنی قابل جستجو از مقالات میگردم اما پیدا نمیشود. بارگزاری آن از جانب شما کمک شایان توجه ای به مولانا و شمس پژوهشی میکند. موفق و پایدار باشد

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما دوست عزیز. مقالات شمس بسیار بسیار پیچیده است. گروه شمس و مولانا ۳ سال است که بر روی نسخه های اصلی مقالات در حال تحقیق است و تا حدی کار پیش رفته است. برای رسیدن به متن کامل آن ابتدا لطف خداوند و عنایت شمس و بعد نیاز به چند سال دیگر وقت است. اما در حال حاضر شما می توانید از منتخب جملات آن که در کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ما قرار داده می شود استفاده کنید. آدرس ما در تلگرام و اینستاگرام @shamsmowlana است.

      پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما. بهترین کتاب همان مقالات شمس است و اگر می خواهید در مورد زندگی شمس بدانید در همین سایت به قسمت زندگی نامه شمس مراجعه بفرمایید.

      پاسخ
  6. علی رضا اوجی فرد
    علی رضا اوجی فرد گفته:

    سلام خواهش میکنم این مطالب رو به صورت فایل صوتی هم تهیه و در سایت قرار بدبد تا بشه اوقاتی که فرصت خواندن نیست به صورت فایل صوتی گوش کرد و دوره نمود از برای درک بیشتر از آگاهی و انتقالش به غیر چون بعضا احساس میکنم فرستادن فایل های متنی بلند از توجه دیگران تا حدی خارجه البته نظر درونیم بود و قضاوتی مطلق ندارم . و صرفا از جهت پیشنهاد سپاسگذارم

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما. بله حتما در آینده این اتفاق ان شا الله خواهد افتاد.

      پاسخ
  7. کسری عسگری
    کسری عسگری گفته:

    باسلام واحترام
    برای دسترسی به نسخه کامل و کشفیات کتاب مقالات شمس به کتاب طلوع شمس از زنده یاد استاد علی اشرف والی از انتشارات ضیغمی مراجعه بفرمایید.۳جلد از این کتاب تاکنون چاپ شده است.

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما. تلاش ما بر این است که متن اصلی مقالات شمس از روی نسخه های اصلی باشد و هیچ گونه کم و زیادی در آن انجام نمی دهیم. دست بردن در مقالات را درست نمی دانیم. متن اصل مقالات برای کسانی که اهلش باشند کاملا واضح است.

      پاسخ
  8. عبدالقادر
    عبدالقادر گفته:

    سلام و عرض ادب
    بنده در مورد تصویر پس زمینه سایت ویا درجه شفافیت ان مشکل دارم که باعث ایجاد مزاحمت در خواندن مطالب میشه. باسپاس

    پاسخ
  9. حسين جعفریان
    حسين جعفریان گفته:

    با سلام.من ساکن آلمان هستم وخیلی اشتیاق دارم که فایل های صوتی و یا تصویری سمینارهای استاد ملکیان را تحت عنوان” روان‌ درمانگری در مثنوی “” را تهیه و مطالعه کنم قبلا از راهنمایی شما سپاسگزارم.
    حسين جعفریان

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما. عضو گروه تلگرامی ما شوید و در آنجا درخواست بدهید. لینک گروه در پایین هر صفحه وجود دارد.

      پاسخ
  10. اوانسیان
    اوانسیان گفته:

    سلام
    حدود چهار سال پیش در تاریخ ۲۶٫۰۴٫۹۷ در همین صفحه نوشتید «۸۰ صفحه از مقالات شمس تصحیح شده است ولی یک سری از قسمت های سایت از جمله مکتوبات و مجالس سبعه باقی مانده که بعد از بارگذاری آنها، مقالات هم قرار داده می شود». الحمدلله مقالات آماده شده است و کتاب آن را چاپ کردید. میخواستم سوال کنم کی روی سایت قرار میدهید؟
    ممنونم

    پاسخ
    • احسان اشرفی
      احسان اشرفی گفته:

      درود به شما دوست عزیز. در آن زمان اصلا تصور نمی کردیم که کار تصحیح مقالات شمس ۶ سال طول بکشد. در ابتدا قصد داشتیم متن کتاب فوق را در سایت قرار دهیم ولی به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی متن و مسائل فنی، این کار امکان پذیر نیست. اکنون این اثر به صورت کتاب چاپ شده است و می توانید آن را تهیه کنید. موفق باشید

      پاسخ
      • صباح
        صباح گفته:

        سلام
        ممنون بابت پاسخ
        کتاب را تهیه کرده ام؛ ولی میدانیند که کتاب قابل جستجو نیست. ایندکس انتهای کتاب نیز چندان کمک کننده و قابل استفاده نیست و نمیتوان براساس آن مطلبی را جستجو کرد. اگر امکان دارد، متن را روی سایت قرار دهید تا بتوان در آن جستجو کرد و مطالب را پیدا کرد. اگر منظورتان از مسائل فنی، وجود پاورقیها است، میتوان متن کتاب را بدون پاورقیها روی سایت گذاشت.
        بزرگواری میفرمایید.

        پاسخ
        • احسان اشرفی
          احسان اشرفی گفته:

          درود مجدد. فکر نمی کنم کتابی که تهیه اش دوازده هزار ساعت زمان و هزینه های مادی زیادی برده است را منطقی باشد بر روی سایت قرار دهیم دوست عزیز. آن هم کاری که صد سال هیچ کسی حاضر نشده است قمار انجام دادن کاملش را تقبل کند. در هیچ جای دنیا این کار را انجام نمی دهند وگرنه فرهنگ و هنر و علم و حکمت یک شبه نابود می شد. فهرست انتهایی کتاب را اگر شما دیده بودید مطمئناً نظر دیگری داشتید. مصححین کتاب هم هرگز به دنبال منافع مادی و معنوی این کار نبوده اند و نخواهند بود. خیلی راحت با تهیه کتاب می توانید از فهرست بسیار کامل آن استفاده کنید و به دلیل خاصیت های کتاب، بسیار سریع با یک دور خواندن مطالب مورد نظر خود را فهرست نویسی کنید و هرچه را خواستید پیدا کنید. موفق باشید.

          پاسخ
  11. ف
    ف گفته:

    سلام و احترام
    بابت توضیحات سرکار ممنونم.
    بله صحیح است. وقت زیادی گذاشتید. اما فهرست انتهایی کتاب چندان راهگشا نیست.
    به هر حال، ممنون

    پاسخ
  12. صدیقه
    صدیقه گفته:

    باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش.
    بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش.

    ای دل اندر بند زلفش از پریشانی منال.
    مرغ زیرک چون به دام افتد تحمل بایدش.

    نازها زان نرگس مستانه میباید کشید.
    این دل شوریده تا آن جعد و کاکل باشدش.

    کیست حافظ تاننوشد باده بی آواز رود.
    عاشق مسکین چرا چندین تجمل بایدش.

    صبر کن تا پخته گردد باده اندر خم می.
    بادهُ خام ار کسی خواهد تنزل بایدش.

    پاسخ
  13. حسن
    حسن گفته:

    با سلام
    وارد شدن در مباحث فلسفی و عرفان راه واهل و استاد مربوطه را لازم دارد والا ( طی این مرحله بی همرهی خضر مکن – ظلمات است بترس از خطر گمراهی)
    بعید میدانم‌ هر کسی بتواند فقیه حنفی مسلکی که سالها درس میداده و انبوه شاگردان در دنبالش بوده اند را ازراه بدر کند.
    چه نیرویی در شمس بوده که توانسته این فقیه را از سجاده نشینی با وقار به بازیچه کودکان تبدیل کند؟
    شمس بزرگ شده تبریز بوده و میگوید در تبریز بابا هایی ( عارفان) هستند و من کمترین ایشان هستند.
    بگذریم از جعل ها و دست بردن در مکتوبات در عرض زمان نباید خودرا محبوس قفس این دنیای محسوس کنیم و باید قبول نماییم‌ که عوالم دیگری نیز وجود دارند که برخی را توفیق دیدن آنها هست و برخی را نه.شمس الدین تبریزی و بالتبع مولانا چشم به عوالم دیگر داشته اند و توانسته اند خودر را از این عالم بکنند لذا کسانی که چشم به ابن عالم دارند با عوالم ایشان بیگانه هستند و شاید دشمن.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *