برای خرید تصحیح جدید مقالات شمس تبریزی اینجا را کلیک کنید.

به وبسایت شمس تبریزی و مولانا خوش آمدید. سایت در حال بارگذاری مطالب است، از صبوری شما قدردانی می کنیم.

امکانات زیاد و خوبی در این سایت برای شما خوانندگان و دوستان عزیز فراهم آمده است که به مرور آنها را خدمت شما اعلام خواهیم کرد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – تمامی اشعار به صورت اعراب گذاری شده هستند و شماره ابیات هم نوشته شده است.

۲- با دوبار ضربه زدن یا دوبار کلیک کردن بر روی هر کلمه، علامت سوالی (؟) بالای آن ظاهر می شود که اگر بر روی این علامت سوال کلیک کنید، معنی کلمه را به شما نشان خواهد داد.

۳ – برای رفتن از هر بخش به بخش قبلی یا بعدی، دکمه هایی در سمت راست و چپ صفحه قرار داده شده است.

۴ – زیر هر مطلبی می توانید نظر خود را در مورد آن ارسال کنید و به نظرات دیگران هم پاسخ دهید.

۵ – به مرور دکلمه و تصنیف مربوط به هر بخشی را در زیر آن بخش یا در قسمت گالری موسیقی برای شما قرار خواهیم داد تا علاوه بر خوانش صحیح همراه با اعراب، به دکلمه آن نیز گوش فرا دهید. در قسمت گالری موسیقی می توانید تصنیف یا دکلمۀ خوانندۀ دلخواه خود را پیدا کنید.

۶ – قسمت جست و جوی سایت در گوشی های همراه در پایین ترین قسمت سایت قرار داده شده است و می توانید جست و جوی دقیقی را با آنها انجام دهید. فقط توجه داشته باشید کلماتی که امکان جدا یا سرهم نوشتن آنها وجود دارد را ترجیحا سرچ نکنید (مانند کلماتی که پسوند و پیشوند چسبان یا غیر چسبان مانند می همی نمی ها و غیره) و از کلمات دیگر در حد دو یا حداکثر سه کلمه پشت سر هم استفاده کنید. اگر در صفحه اصلی سایت قرار داشته باشید، مورد جست و جوی شما در همه کتابها نشان داده خواهد شد و اگر در صفحه یک کتاب خاصی باشید، فقط در همان کتاب جست و جو خواهد کرد.

نکته مهمی که در مورد سرچ وجود دارد این است که اگر در صفحه اصلی (خانه) سایت باشید و عنوانی را سرچ کنید، در همه محتوای سایت به دنبال آن می گردد ولی اگر در یکی از بخش خای خاص سایت مثلا دفتر دوم مثنوی باشید، فقط داخل آن جست و جو خواهد کرد.

۷- دوستان شما در سایت شمس و مولانا برای راحتی دسترسی و پیدا کردن مطالب، عنوان هایی را به مطالب اختصاص داده اند و با هشتگ # علامت گذاری کرده اند. همۀ این عنوان ها در اینجا گذاشته می شوند تا شما بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید. کافی است بر روی عنوان دلخواه خود کلیک کنید و نتایج را ببینید:

#شرح_مثنوی
#شرح_غزل
#داستانهای_مثنوی_مولانا
#شرح_رباعی
#حکایات_فیه_ما_فیه
#غزل_داستانی
#دعاهای_مجالس_سبعه_مولانا
#حکایات_مجالس_سبعه_مولانا
#مقاله

#الهی_قمشه_ای
دکتر #عبدالکریم_سروش
#بدیع_الزمان_فروزانفر
دکتر #ناصرالدین_صاحب_الزمانی
دکتر #شفیعی_کدکنی
#احمد_خوشنویس

غزل‌های ترجمه شده مولانا به زبان انگلیسی توسط پروفسور جان آربری: #sonnet_translation

مژده به علاقه مندان مقالات شمس تبریزی:

به اطلاع می رسانیم که به همت گروه شمس و مولانا، قسمت مقالات شمس سایت، به زودی شروع به بارگذاری مقالات شمس خواهد کرد. گروه ما در حال تهیه متن مقالات شمس از روی نسخ های اصلی مقالات است.

 

بدین وسیله به همۀ دوستانی که علاقه مند به همکاری و کمک به گروه ما برای بهتر کردن سایت شمس و مولانا هستند به گرمی خوش آمد می گوییم. برای این کار از طریق ایمیل زیر با ما در ارتباط باشید.

 

برای عضویت در سایت و اطلاع از مطالب قرار داده شده در سایت، یک ایمیل خالی به آدرس info@shamsrumi.com ارسال کنید.